diumenge, 16 de desembre del 2012

19ª SESSIÓ - Dijous 15 de novembre

Avui, la sessió de pràctiques ha consistit en dues reunions:

- Reunió amb la cap d'estudis per tal de preparar la propera reunió de la Comissió de Convivència en la que es tractarà el tema del comportament dels alumnes de sisè. Aquests tenen actituds diferents, segons qui sigui el mestre que hi ha a l'aula i no sempre tenen el mateix comportament.
La psicopedagoga proposa reunir a tots els mestres i fer-los saber que no passa el mateix amb tots, per tant seria possitiu parlar individualment amb els alumnes de conductes més disruptives per tal de poder fer pactes. També apunta que una estratègia a seguir també pot ser la de la llibreta d'incidències per tal d'amonestar per escrit i fer arribar a les famílies quan hi hagi un mínim (per exemple tres). Això pot servir per parlar amb les famílies i decidir quins reforços positius s'ofertaran als alumnes si es canvia de conducta i quins no si es segueix (exemple: el viatge d'estudis!).

- Reunió amb el tutor del quart nivell d'educació primària (que havia estat de baixa tot el mes d'octubre) per organitzar el desdoblament del seu grup a les àrees de matemàtiques i llengua. S'acorden dues llistes on s'han barrejat els alumnes tenint en compte el nivell d'aprenentatge i de dificultats d'aprenentatge per tal de que siguin el més equilibrat possible.

La pràctica d'avui no ha estat malament, ja que la reunió per planificar la reunió de la comissió de convivència ha estat molt completa, s'ha parlat molt d'estratègies d'intervenció dels mestres i de l'orientació a aquests i també de metodologies diferents. Pel que fa a l'altra reunió, la veritat és que no ha segut massa enriquidora, s'han parlat dels diferents criteris que es podien utilitzar per partir el grup en dos i la millor per a les característiques d'aquest alumnat ha estat la de valorar les dificultats d'aprenentatge i el seu rendiment i repartir equitativament.

La meva participació ha estat activa a la primera part, ja que si se m'ha ocorregut alguna estratègia de treball amb els alumnes per canviar conductes disruptives ho he afegit. A la segona reunió, he estat una simple observadora.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada