diumenge, 16 de desembre del 2012

17ª SESSIÓ - Dijous 8 de novembre

La sessió d'avui ha consistit en una reunió amb una mare d'una alumna de primer per problemes conductuals.
Aquesta nena ja ha estat derivat a la psicopedagoga en altres ocasions pel mateix motiu.
La mare està realitzant un registre de conducta setmanal que, pel que ella afirma, li està funcionant bastant bé, però la seva filla és molt viva i coneix quin és el límit i l'esgota, és a dir, si s'ha de portar bé cinc dies de la setmana al menys per tal d'aconseguir alguna cosa que li vingui de gust, els altres dos dies restants es porta mal. És a dir, la nena porta un control dels dies que pot no comportar-se sense que passi res.
La solució donada per part de la psicopedagoga és un canvi de la tècnica utilitzada amb ella i li se proposa la d'economia de fitxes per tal de fomentar conductes positives i controlar o eliminar les disruptives. També es considera que és una tècnica senzilla i de fàcil comprensió per a la nena i que pot resultar motivant si s'utilitza bé, i com que la Fira d'Ontinyent és molt prop, del 16 al 19 de novembre, es pot utilitzar com a premi:
- Si fas ................... =  1 punt.
- Quan tinguis x punts = una pujada a l'atracció que més li agrada (per exemple).
La mare queda satisfeta i diu que ho posarà en pràctica a partir de ja mateix.

La meva intervenció aquí no ha estat ninguna, ja que m'he limitat a escoltar el que es parlava i a anotar tot allò que m'ha semblat important. Ser observadora té la seva part positiva, ja que aprens molt de tot el que se'n parla, d'estratègies, de solucions...
Aquesta ha estat una pràctica de la psicopedagoga en la que la funció ha estat orientar a la família per tal de canviar conductes no adients de la seva filla.

A continuació, hem passat una prova d'atenció-concentració: CARAS, a un alumnes de segon de primària, que després d'haver-li passat el BADyG II el dia 11 d'octubre i obtenir una puntuació molt baixa, la psicopedagoga va decidir que li passaria el CARAS per concloure si és real que hi ha problemàtica del tipus d'atenció i derivar-ho.
El CARAS és un test de percepció de diferències que consta de seixanta elements gràfics, cadascun d'ells formats per tres dibuixos esquemàtics de cares amb boca, ulls, celles i cabells. Dues de les cares són iguals i es tracta de discriminar la que és diferent.
L'avaluació de les habilitats atencionals en l'alumnat, mitjançant la utilització d'instruments vàlids, fiables i adaptats, resulta rellevant per poder precisar i enriquir el psicodiagnòstic en tasques d'orientació escolar i per poder adaptar programes d'intervenció psicoeducatius que contribueixin a incrementar el desenvolupament del nen.

També aquí vaig participar com a espectadora de la realització de la prova, en la que la meva tutora de pràctiques m'anava explicant sobre la prova...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada