diumenge, 9 de desembre del 2012

15ª SESSIÓ - Dimarts 30 d'octubre

Les pràctiques realitzades aquesta vesprada han consistit en una reunió amb la Cap d'Estudis i l'Equip d'Orientació (Psicopedagoga, PT i AL) per organitzar les hores de reforç educatiu i també els desdoblaments dels grups de final de cicle (2n, 4t i 6è) pel que fa a les àrees instrumentals, tal i com es va decidir a la memòria de final del curs passat.
Amb el Desdoblament, es defensa la idea de poder realitzar les classes més dinàmiques i incrementar l'atenció individualitzada dels alumnes dels grups desdoblats a les àrees programades, que en aquest cas es pretén que siguin Llengua valenciana i Matemàtiques.
En el cas del reforç educatiu, tracta de vertebrar i enfortir el grup classe amb la intervenció conjunta de dos mestres a l'aula que poden dur perfectament feines idèntiques, complementàries o subsidiàries, en funció de la situació. A més a més, s'entén que la docència compartida afavoreix el creixement personal dels docents.
Totes dues es tracten de modalitats organitzatives diferents que afavoreixen el tractament de la diversitat i, per tant, la possibilitat d'una major atenció en l'aprenentatge dels alumnes i d'aprofundir en l'establiment de relacions interpersonals.
Tant una opció com l'altra, exigeixen predisposició, coordinació i comunicació entre els docents implicats en el procés.
L'únic problema que trobem a l'hora d'organitzar aquestes mesures organtizatives d'atenció educativa són la manca de predisposició i comunicació existent entre l'equip docent.
No sempre existeix la possibilitat d'una bona coordinació i d'arribar a acords consensuats, així que es parla de que aquesta decisió del desdoblament va ser una alternativa proposada perquè resulta més còmoda i comporta menys complicacions que el suport a l'aula, donat que treballar dos mestres a l'aula és molt més complex.
A continuació es passa a contrastar l'horari dels mestres amb disponibilitat i comprovar les sessions de les àrees a desdoblar de cada grup, per tal d'elaborar així els horaris dels desdoblaments. I es decideix que els grups es partiran segons criteris del mestre de l'àrea.
Les hores restants disponibles dels mestres es distribueixen per a cobrir reforços als grups de 1r, 3r i 5è.
També existeix la problemàtica de que no tots els docents estan disposats a que el reforç educatiu sigui a l'aula i han demanat que sigui fora.
Després de tot el que s'ha parlat a la reunió, des de la Prefectura d'Estudis es comunica que el reforç a l'aula s'haurà d'entendre com a mesura que es pren per millorar l'aprenentatge, afavorir el desenvolupament professional dels docents i el treball col·laboratiu dels docents que millora la cohesió del claustre i la construcció d'una cultura escolar més homogènia. 

Aquesta ha estat una pràctica molt enriquidora, donat que hem parlat molt sobre les dues modalitats per organitzar el tractament de la diversitat i la manera en què s'ha defensat. He participat activament realitzant aportacions sobre el que crec és més innovador, profitós i enriquidor pel procés d'ensenyament-aprenentatge dels alumnes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada