dissabte, 17 de novembre del 2012

6ª SESSIÓ - Dimarts 25 de setembre

La sessió d'avui ha estat de planificació de la feina a realitzar al llarg d'aquest curs escolar.
La psicopedagoga, ha valorat quines són les necessitats detectades i els casos diagnosticats a cada aula i les demandes sol·licitades a l'inici del curs. M'ha explicat que la programació de la feina és aquesta, encara que després aniran sorgint més demandes i s'aniran afegint a la planificació.
La planificació és la següent:
  • 1r. trimestre
- Al 1r. i  2n. Cicle, es realitzarà l'avaluació, el diagnòstic i la realització dels informes individuals.
- Es passaran les proves de necessitats de Logopèdia.
- Revisió dels dictàmens que finalitzen etapa (EI-5 anys  i EP-6è).
  • 2n. trimestre:
- Passar les proves individuals a tots els alumnes d'EI- 5 anys.
- Resoldre els informes de sol·licitud d'AL (de tots els grups).
  • 3r. trimestre:
- Passar les proves individuals a tots els alumnes de sisè d'EP.
- Realitzar la memòria del curs 2012/2013.
  • Al llarg de tot el curs:
- Valorar les noves sol·licituds de necessitats presentades.
- Atendre les necessitats de les famílies i informar-los del pla d'actuació amb els seus fills.
- Seguir treballant el "Pla de trancisió" d'Educació Infantil  a Educació Primària, i també d'Educació Primària a Educació Secundària Obligatòria. 
Aquesta sessió ja m'ha agradat més, perquè té més a veure amb les necessitats educatives, els casos del centre i quin serà el pla de treball. La finalitat ha estat planificar la feina a realitzar al llarg del curs i programar les sessions. La meva participació ha estat d'observació i seguiment amb una mica de participació puntual.

4 comentaris:

  1. Hola Enri,
    T’has posat tard i veig que, després del meu correu, t’has anat posant al dia.
    De moment, has començat fent unes entrades molt descriptives. Has d’enriquir aquest diari del teu Pràcticum amb aquelles observacions , reflexions, inferències, dubtes... que et va suggerint el procés. P.e.: en el cas de la relació amb la família de l’alumne amb nee pel tema de la beca, podries haver analitzat què ha passat per què hi hagués el malentès, de quina manera s’hagués hagut de portar el tema, amb quina estratègia s’hauria d’haver abordat per evitar l’enfrontament, o era inevitable...
    La idea és que el Pràcticum sigui el moment privilegiat d’encarar la realitat de la intervenció psicopedagògica i contrastar-la amb la teoria apresa durant la carrera i que, d’aquest contrast, anàlisi, intercanvi de punts de vista... es vagi construint el coneixement professional.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Imma!
      Tens raó i possiblement hauria d'enriquir les meves observacions i reflexions, però pensava que no era necessari extendrem molt!
      Pel que fa a la reunió amb aquesta família de l'alumne amb nee, va ser una situació una mica acalorada, ja que el pare d'entrada va començar parlant-li molt malament a la psicopedagoga.
      Al meu parer, és una situació que ve de fa temps, ha hagut algun moment de la història escolar del nen en que no hi es posaren d'acord i existeix un vell sentiment que ho ha causat tot.
      Crec que era inevitable aquesta trobada, donat que no és de ara el problema, sinó que existeix des de sempre, ara bé, al final es va intentar resoldre de la millor manera, però amb la intervenció de la cap d'estudis...

      Elimina
  2. Hola Enri,

    Llegint la teva entrada m'ha sorgit un dubte... quan comentes que al primer trimestre a 1r. i 2n. Cicle, es realitzarà l'avaluació, el diagnòstic i la realització dels informes individuals, a què et refereixes? a sol·licituds que han quedat pendents del curs passat?
    He vist que el CEIP on realitzes les pràctiques és d'una sola línia, el fet de haver-hi pocs alumnes deu permetre reduir molt el temps d'espera de les demandes no? ho dic perquè jo estic en un CEIP de quatre línies ( i de cinc en alguns cursos) i probablement fins al segon trimestre no ens podrem posar al dia amb les demandes del curs passat, tot i que si hi ha alguna demanda nova urgent es prioritza la seva atenció. És una llàstima... perquè tot i que es treballa moltíssim falten hores i personal per poder atendre totes les demandes que ens arriben.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!
      Tal i com tu has comentat, és una escola petit d'una línia i per tant això fa que tot vagi molt més ràpid, pel que fa a la realització dels informes psicopedagògics una vegada feta la demanda.
      Al que m'he referit és a la realització d'informes individuals que responen a les sol·licituds que s'han anat fent aquest curs i que s'aniran fent.

      Elimina